Klachtenregeling


 


Klachten

Hier wordt beschreven hoe er met een ingediende klacht wordt omgegaan. Wanneer u een klacht uit, bent u misschien bang dat u dit niet in dank wordt afgenomen. Blijft een verzorgende wel even aardig? Kunt u een dag later wel op hem of haar rekenen? Vervolgens wordt de onvrede ingeslikt! Angst voor een negatieve reactie van een medewerker is misschien begrijpelijk, maar niet terecht. Onze medewerkers hebben geleerd dat op- en aanmerkingen juist waardevol kunnen zijn. Een verzorgende hoort dan tenminste wat er leeft en weet wat er van hem of haar wordt verwacht. Klagen is dus niet: ruzie zoeken of moeilijkheden maken, maar wensen uiten of durven te zeggen wat u vindt.

De klachtenregeling

Voor een nog betere zorg- en dienstverlening heeft Residentie Contact b.v. een klachtenregeling opgesteld. Daarin staat hoe de organisatie omgaat met klachten. Het instellen van een klachtenregeling is voor zorginstellingen verplicht en vastgesteld op basis van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Ook personen die als zelfstandige binnen Residentie Contact b.v. werken, vallen onder de klachtenregeling. Hieronder kunt u lezen hoe u van deze regeling gebruik kunt maken.

Voor wie is deze regeling bestemd

De klachtenregeling is bestemd voor iedereen die gebruikmaakt van de diensten van Residentie Contact b.v.. Als u het moeilijk vindt om zelf uw klacht naar voren te brengen, mag u ook een ander vragen u hierbij te helpen. Denk bijvoorbeeld aan kinderen, familieleden of de vertrouwenspersoon van Residentie Contact b.v.

Waarover kunt u klagen

Als u ontevreden bent over de zorg of dienstverlening kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld: u vindt de dienstverlening onvoldoende, omdat er te weinig aandacht wordt besteed, dat de afspraken uit het zorgplan niet en/of onvoldoende uitgevoerd worden, over de manier waarop een medewerker of mede cliënten u bejegent.

Hoe lossen we een klacht op

Probeer eerst zelf het probleem op te lossen met de persoon om wie het gaat. U kunt uw onvrede of klacht bij iedere medewerker van Residentie Contact b.v. kenbaar maken. Als u dat niet wilt dan kunt u ook terecht bij de vertrouwenspersoon van Residentie contact b.v. Een rustig en goed gesprek kan vaak al veel oplossen. De vertrouwenspersoon van Residentie Contact b.v. is Ted van Rutten. Bereikbaar van maandag tot vrijdag van 09.00 - 15.30 uur. Via email: klacht@residentiecontact.nl 

Externe, onafhankelijke klachtenbehandeling

Wij proberen zo goed mogelijk voor u te zorgen. Toch kan het gebeuren dat u hierover niet tevreden bent. U kunt ons dit laten weten. U kunt uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. U bereikt de geschillencommissie Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl.

Formele klacht
Als en gesprek met direct betrokkene(n) en/of de vertrouwenspersoon voor u niet het gewenste
resultaat oplevert, kunt u uw klacht ook schriftelijk voorleggen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van
de geschillencommissie Zorg. De vertrouwenspersoon kan u daarbij ondersteunen. De geschillencommissie onderzoekt en
beoordeelt de gegrondheid van uw klacht. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijkt u op: www.degeschillencommissiezorg.nl.

 

 BENIEUWD WAT WIJ VOOR U KUNNEN DOEN?


06-23168567


 WIJ ZIJN BEREIKBAAR VAN MAANDAG T/M ZATERDAG


 09.00 - 17.00 uur